• pd-vilina-vodica-5

ТРИГЛАВСКИ НАЦИОНАЛНИ ПАРК

21-25. јули 2010.

Vintgar kanjon

Око месец дана пре почетка путовања нисам знао куда бих могао да одем на одмор. Претрага је

почела коришћењем програма Google Earth и прегледа слика на појединим локацијама. Нарочиту пажњу ми је привукло Бохињско језеро које се налази у околини Бохињске Бистрице у Триглавком националном парку у Словенији.

Уследио је један тежи део који је подразумевао скупљање битних информација за путовање које се односе на места потенцијалног смештаја, превоза до Словеније, локални превоз од Љубљане до националног парка, редови вожње за све дестинације, планинарска друштва Словеније, продавнице планинарске опреме у Љубљани, информације везане за искуства људи у националном парку,… и коначно после сакупљених свих потребних информација време је било да се резервише карта и крене на пут.

Док сам седео на станици у Бг-у и чекао аутобус за Љубљану нисам могао да поверујем да је авантура заиста почела…

21.07

У јутарњим сатима сам допутовао у Љубљану, изненадио сам се кад сам видео колико људи тамо прича на српском језику. Дан је заиста био тежак, требало је наћи велики планинарки ранац (60-70l), учланити се у неки од планинарских клубова у Словенији, отићи до Бохињске Бистице и пренети све ствари до Коче при савици која се налази на око 3км од Бохињског језера.

22.07

Дан је резервисан за одмор на Бохињском језеру, купање и планирање успона на Триглав

23.07

05:30 ,јутро је, дошло је време за устајање и доручак, у 06:00 сам керенуо на успон из Кочце при Савици која је н а 650мнв, план је да тога дана дођем до дома Кредарица који је на 2515мнв.

put sedam Triglavskih jezera  vodopad Savica

Кренуо сам путем седам триглавских језера, може се рећи рај на земљи и неописиво лепа природа, не правим паузе, само на пар минута код домова да доспем воде и погледам карту, око 11 сати постаје превише топло и то је додатна отежавајућа околност. Око свих високих врхова је било облака, али од поднева време се побољшава и облаци нестају. Долази до промене плана, нова одлука је била да се преко Хрибарице оде до Коче При Доличу 2151мнв, и да се после паузе у дому крене на Триглав. После паузе од двадесетак минута крећем на успон на Триглав са једном групом Француза. Стаза је добро осигурана челичним клиновима и сајлама и нема разлога за бригу и страх, око 3 часова послеподне стижемо на врх.

Призор је био одличан, проблем је био јер је кратко трајао пошто су наишли облаци и ништа се није видело. Изненадила ме “продавница“ која се налазила на врху Триглав 2864мнв, ,јесте да није као код нас типична продавница али може се нећи оно најпотребније у том тренутку а то је нешто за освежење.

Било је ту пива, разних газираних и негазираних сокова, а иначе власник тог маркета је Томаш, Словенац али разуме српски језик, чак и прича на српском. Око 16h крећемо ка дому Кредарица који се налази на 2515мнв. Почео је да дува изузетно јак ветар и није више било пријатно седети на врху. Стаза до дома која води преко гребена је исто тако добро осигурана као и претходни део стазе. Посе 90 мининута пешачење стижемо до дома Кредарица, људи у дому су стварно љубазни. Наручили смо супу, топао оброк нам је баш пријао после једног тежег пешачења које је трајало скоро целог дана. Било је ту у кантини људи из целе Европе, па чак и из Аустралије. Било је занимљиво слушати све те приче и њихове доживљаје.

24.07

7:00 време је за буђење. Јако је тешко устати из кревета с обзиром да је синоћ била олуја и да је напољу лоше време и још увек пада киша. За време доручка сам сазнао да напољу има само 7-8 степени, што је доста хладније у односу на претходни дан, а ја код себе имам само тренерку и две мајице кратких рукава. Следио сам се кад сам изашао напоље, било ми је драго што сам се претходни дан попео на Триглав и не морам да идем по овом лошем времену горе. .Журно силазим доле да избегнем јак ветар и хладноћу и да се спустим до шума. Кренуо сам у 9h са Кредарице, и требало ми је 90 минута до Водниковог дома и још неколико сати до планинарске коче Војах од које сам наставио према Старој Фужини и Бохињском Језеру, где сам одмарао на обали. После 1h одмарања крећем према Кочи при Савици где ме чека ручак и одмарање. Следећих неколико дана сам посветио обиласку града и јазера Блед, кањона Винтгар, купању на Бохињском језеру и обиласку главог града Словеније. До следеће авантуре…

Zmajski most u Ljubljani

Више фотографија можете видети у галерији сајта.