• pd-vilina-vodica-5

976460
Your IP: 54.198.77.35
Server Time: 2018-07-23 01:55:11

БОСНА У ЈЕСЕН (РОМАНИЈА И ТРЕСКАВИЦА)

8-11.10.2009.

Организација: ПД "Нафташ" Нови Сад
Водичи: Јелена Ивков и Зоран Марковић

У организацији ПД "Нафташ" (Јелене и Зорана), уз сунчано јесење време, добро друштво и расположење, провели смо незабораван викенд у Босни.

По доласку у дом и смештању по собама, крећемо на стазу, Новаковим њивама, пењемо великом стрмином до Новакове пећине. Поглед пуца: Јахорина, Бјеласица, Маглић... Спуштање, наставак успона, зараван Хотоцко поље врх велики Лупоглав (1652мнв). Спуштање, и једна група одлази до пећине - Ледењача. Пут нас је водио кроз листопадну шуму, а четинарску у вишим пределима.

Следећег дана
рано полазимо пут Трескавице. Из села Турова (820мнв) ка дому Суставац, где доручкујемо и настављамо према заравни Шишан, кроз шуме црногорице и бјелогорице, и долазимо до Великог језера (1550мнв). Укупно има пет језера. Доласком на врх (1650мнв), поља боровнице и брусние окрепљују. По силаску обилазимо слапове - Казани, где река Жељезница кључа као у казану.

По повратку у дом врућа јагњетина, музика до ситних сати, мало сна и рани полазак ка Палама, Сарајеву. Идемо на врело Босне преко Пала. Ручамо на Башчаршији, шетамо по Сарајеву и настављамо ка пећини Орловача...