• pd-vilina-vodica-5

ЈУЛИЈСКИ АЛПИ

Триглав 2864 мнв, Скрлатица 2740 мнв

16-19.09.2009

Организацијом ПД "Победа" из Београда, успели смо да попнемо највиши врх у оно време бивше СФРЈ. Сада је то само Триглав, 2864мнв, кров Словеније!

Као по обичају полазило се из Скерлићеве…Уз пут су нам се придруживали остали планинари у Руми и Шиду. Уз задржавање на границама рано, ујутро стижемо до Мојстране, тј. до долине Врата!

Ту нас чека припрема за полазак на пешачење, паковање, и већ око 8.30х две групе су се упутиле ка својим циљевима, преко Аљазевог дома (1015мнв).

Једни одоше на Скрлатицу, а ми други, по први пут па на Триглав!!!

Чека нас велика висинска разлика, нешто око 1500м. Стаза нас је водила право преко прага, па кроз облаке, негде горе, па у планинарски дом Кредарицу на 2515мнв.

Било је узбудљиво пењати, немаш појма где се иде, али вредело је све до тренутка када је почела киша…Већи део успона, клинова и фиксираних сајли прелазили смо по киши!

У сам дом стижемо после 7сати хода, где нас чека одмор, пресвлачење, вечера и спавање.

Субота 18.септембар

Устали смо рано ујутро, време напољу је обећавало. Изнад је било ведро са сунцем које је тек излазлло а испод нас било је море облака…

Последње припреме пред полазак, и већ у 6.30х кренулу смо на успон ка Триглаву! Пошли смо преко тзв. "северне стене". Одлично измаркирана стаза нас је водила на горе, према М. Триглаву (2725мнв) где смо изашли око 08.15х. Након малог предаха настављамо даље уз сликање, снимање и опрез, ка завршном успону.

И око 9.00х - Триглав, 2864мнв али, нажалост, време нам није дозволило да уживамо у погледима који су нас пратили до пред сам врх. Магла, и облак који су се навукли на сам врх, терали су нас да се после 40мин, напустимо врх и што пре се спустимо до Кредарице.

Планинари настављају према долини Крмне…Спуштање преко 1900м у долину кроз шумски пут и стазу до планинарског дома Ковинарска коца (872мнв).

Чекамо аутобус и остале да пристигну до дома…после се придружујемо групи планинара који су за све ово време испењали Криз, Долкову шпицу и Скрлатицу (2740мнв)

14 планинара попело је Скрлатицу - 2740мнв

22 планинара попело је Триглав - 2864мнв

Следећи дан смо провели на Лисци(948мнв), а домаћини су нам били наши пријатељи из ПД "Лисца" СЕВНИЦЕ и пријатељи из Новог Места.

Ноћили смо у њиховом дому, Јаркова кућа на Лисци, попели врх , обишли Севнице…

Наше дружење се привело крају јер се бллижио полазак за Србију.