• pd-vilina-vodica-5

976461
Your IP: 54.198.77.35
Server Time: 2018-07-23 01:55:33

Хајла (2403м) и Ахмица (2272м)

5-7. јун 2009.

У организацији ПСД „Железничар” из Београда два мини буса са Новог Београда крећу пут Чачка, Новог Пазара, до дома у катунском селу Банџов, 10-12км удаљеног од Рожаја, где се налази наш смештај.

Захваљујући спретним возачима, пут од Рожаја до катуна, који води кроз шуму, преко потока, смо прошли без већих проблема. На одредиште стижемо доста касно, после 1 час ноћу.

Следећег јутра крећемо на успон на Хајлу. Водич на терену је тзв. Џон Вејн, заљубљеник у околне планине. Пролазимо и поред планинарског дома чија изградња ускоро треба да се заврши. Време је било сунчано уз појачан ветар који нас је пратио све време боравка.

До врха Хајле је потребно 3 сата хода, али због прављења честих пауза наш пут ка врху се знатно одужио. Стижемо на Хајлу (2403м), у групама, а тамо правимо подужу паузу уживајући у видику. Са врха се као на длану могу видети Црногорске планине: Проклетије, Комови, Дурмитор.

Враћамо се гребеном а онда стрмим путем преко камења, сипара, кроз шуму до катуна.

Други дан се креће на Ахмицу, истим путем, до новог планинарког дома, а онда се скреће улево и наставља даље. Иако мало нижи врх, Ахмица (2272м) плени својим видиком, како на Проклетије и Комове, тако и на Мокру гору, Косово, Жљеб...

У повратку нас водич води другим путем, кроз шуму куда се, иначе, не пролази често.

Део групе је пожурио док су остали лежерним ходом дошли до катуна. Доста касније се кренуло назад тако да у Београд стижемо после поноћи, а кућама тек у јутарњим часовима, на време за посао.

Више фотографија ћете пронаћи овде.