• pd-vilina-vodica-5

Server Time: 2018-11-13 17:59:39
26. БOЖИЋНИ УСПОН НА РТАЊ

8-10. јануара 2010. године

Планинарска година почела је 26. Божићним успоном на Ртањ. Ртањ је планина у источној Србији, 200км југоисточно од Београда, позната по свом пирамидалном облику, ртањском чају, разним легендама и причама  које се испредају деценијама  дајући овој планини неку мистичност.

У организацији ПСД Драган Радосављевић из Зајечара, акција се одржава сваког другог викенда у години. Јако је популарна, тако да није чудило присуство од преко хиљаду људи последњих неколико година, а и ове.

Нама је ова акција почела у петак, 8. јануара, када се група од педесетак планинара у организацији ПД Нафташ“, упутила из Новог Сада, преко Параћина до Ртња.

Прво вече је било резервисано за дружење. Прихваћен је Ђолетов предлог и групица од 10 планинара, уз смех и одличну атмсферу, вече је провела у друштву домаћина Драгана и његове жене Оље, у малој боемској кафани. Мистичну атмосферу је стварао и сам изглед места, приче домаћина а и дешавања током вечери. То се показало и на Жељковом примеру нестанка маркица и њиховим мистичним појављивањем следећег јутра. Овај феномен се још истражује...

У суботу смо кренули на традиционално отварање акције испред мотела  Балашевић, а потом смо се упутили на успон, неко северном неко јужном страном планине. Северна страна, иако захтевнија, је далеко лепша, обилује шумама, лепим видицима и динамичнијим успоном. Пењемо се од Мирова(560мнв), колико је било на старту, на 1560м. Висинска разлика од 1000м уз делове успона под нагибом од 70 степени је  добар тест планинарима за почетак још једне успешне године.

На почетку успона нас је пратила магла, блато услед отопљеног снега, док се изласком на гребен отворио предиван поглед. Са јужне стране сунце а са северне облаци испод нас.

Обе групе су већ око 12 сати почеле да пристижу на врх Шиљак (1560м), на којем су се налазили остаци капелице изграђене 1932. На врху снега скоро да и није било али на гребену је ветар немилосрдно дувао. Након краћег предаха, за храну и фотографисања на врху, спуштамо се јужном страном назад. У повратку је блато личило на право клизалиште. На крају је мало било оних који се макар једном нису приземљили свом својом тежином у то блато. При силаску ка насељу Ртањ висинска разлика је износила 650м.

Стижемо већ око 14 сати назад и окупљамо се на ручку који се традиционлано организује на свакој Републичкој акцији.

Увече се играло и певало уз вечеру и музику у ресторану до касних сати.

Недеља је осванула сунчана и топла. Пакујемо се и крећемо према Авали. Шетња до Споменика Незнаном јунаку и Чарапићевом Бресту, пауза за ручак и повратак за Нови Сад. Већ око 6 смо били испред локомотиве.

Још један Божићни упон на Ртањ је завршен.

Главни утисак који је оставила ова акција на мене је дружење. Може се ту видети доста планинарских лица, познаника, пријатеља, а уз честитање новогодишњих празника, смех и разговор овој акцији дају посебну чар.

До следећеге акције, драги моји планинари, будети ведри и насмејани!

Слађана Калањ

Више фотографија можете видети у галерији